10 slibů týkajících se spánku, které byste si měli dát v roce 2022

Foto: Unsplash

10 slibů týkajících se spánku, které byste si měli dát v roce 2022

Ať už patříte k těm, kteří si dávají novoroční předsevzetí, nebo ne, pokud si myslím, že by se každý čtenář na naší platformě měl v roce 2022 rozhodně zavázat k jedné věci, pak je to důsledný spánek. Mezi všemi těmi variantami COVID, které se plíživě objevují, emocionálními jízdami na horské dráze, které neustále přicházejí z politického, profesního i finančního hlediska, umocněnými každodenním stresem, který pramení z natáčení, prostě z toho, že jste člověk na planetě Zemi, je nyní, více než kdy jindy, třeba se spánkem zacházet tak, jak se s ním vždycky zacházet mělo - jako s naprosto zásadní věcí. Ne někdy, ale každý den našeho života.


Co takhle udělat něco pro své zdraví a pohodu a dát si následujících 10 slibů týkajících se spánku? Být odpočatý je bezpochyby jedním ze spolehlivých způsobů, jak zvládnout vše, co vám přijde do cesty. To je v podstatě jistota. Každopádně přejděme ke slibům.

1. "Nebudu mít méně než šest hodin každou noc"

media.giphy.com

Podle údajů Centra pro kontrolu a prevenci nemocí nemá každý třetí z nás dostatek spánku. A kolik by to mělo být? Věřte tomu nebo ne, ale i v dospělosti byste měli spát někde mezi 7-9 hodinami, a to každou noc kvůli "dobití" organismu. Pokud tak nečiníte, může to nakonec vést k takovým věcem, jako jsou výkyvy nálad, stres, nízká produktivita, špatné rozhodování, slabá imunita, přibývání na váze, nedostatek rovnováhy, nízké libido, vyšší riziko srdečních onemocnění a cukrovky, a dokonce i zkrácení délky života.

Poslouchejte, vím, že hektický pracovní rozvrh, děti a cokoli dalšího, co máte na starosti, může způsobit, že vám devět hodin v posteli může připadat jako pořádný zápřah; proto jsem v nadpisu uvedl "šest". Přesto, pokud jste v současné době venku a spíte méně, není to dobré a čím jste starší, tím více si toho budete všímat. Opět platí, že spánek není luxus, je to priorita. Vstupte do letošního roku s tím, že k němu tak budete přistupovat. Vše, co se vás týká, na něm absolutně závisí. Na rovinu.

.

2. "Dvě hodiny před spaním nebudu jíst ani pít"

media.giphy.com

Pokud patříte k těm, kteří bojují s refluxem, nedokážete si vysvětlit některá kila, která jste nabrali, a/nebo vás vytáčí, že musíte uprostřed noci neustále vstávat na toaletu (zejména proto, že někdy se kvůli tomu může zdát usnutí zatraceně nemožné), může to být tím, že jíte příliš blízko před spaním. Konzumace jídla a nápojů méně než 2-3 hodiny před spaním může způsobit zpomalení metabolismu, což může ztížit trávení jídla (což může někdy vyvolat pálení žáhy).

Nejen to, ale půlnoční svačiny obvykle vedou k pojídání potravin plných cukru (což vás může udržet vzhůru). Navíc je v podstatě zárukou, že pití těsně před spaním povede k tomu, že budete v určitém okamžiku potřebovat vyprázdnit močový měchýř. Pokud tedy chcete spát klidněji, nevstupujte dvě hodiny před spaním do kuchyně. Pokud to neuděláte... připravte se na následky. Doslova.

3. "Budu si také uvědomovat, co svačím popo večeři"

media.giphy.com

A co když nejste připraveni přestat svačit před spaním? Jste dospělí, chile. Jen se ujistěte, že si více uvědomujete, co vkládáte do úst. Mandle mají vysoký obsah hořčíku, který může pomoci uklidnit vaše nervy. Kiwi může zvýšit hladinu serotoninu, takže budete schopni rychleji usnout. Sýr a slunečnicová semínka obsahují tryptofan; to je dobrá věc, protože je to aminokyselina, která může zvýšit hladinu melatoninu, což je hormon, který pomáhá regulovat vaše spánkové návyky.

Sladké brambory jsou doping, protože draslík, hořčík a vápník mohou snížit váš krevní tlak. Popcorn je zdravý sacharid, který může pomoci produkovat více tryptofanu ve vašem těle. Hořká čokoláda je plná hořčíku (který může také udržet vaše cirkadiánní rytmy pod kontrolou). Ananas také dokáže zvýšit hladinu melatoninu. A i když byste si opravdu měli dávat pozor na pití, pokud musíte, třešňový džus má v sobě dobré množství melatoninu, ovesné mléko obsahuje tryptofan a heřmánkový čaj vás skvěle uvolní.

4. "Vytvořím si pravidelný spánkový režim"

media.giphy.com

Jedna z definic časového plánu je "plán postupu, obvykle písemný, pro navrhovaný cíl...". Pokud jde o spánek, pokud je vaším "navrhovaným cílem" získat veškerý odpočinek, který vaše mysl, tělo a duch potřebují, musíte zavést plán. To zahrnuje rozhodnutí, v kolik hodin budete každý večer odcházet do postele, co bude vyžadovat vaše "rutina na uklidnění" a v kolik hodin se chcete následujícího rána probudit. Například pokud se chcete každý večer ukládat ke spánku ve 22:00 a vstávat v 6:00 (osm hodin), měli byste si dát 1-1,5 hodiny na přípravu.

To může zahrnovat sprchu nebo koupel; přečtení několika kapitol oblíbené knihy nebo poslech epizody podcastu; meditaci a/nebo modlitbu; poslech uklidňující hudby; psaní deníku; relaxaci se zapnutým difuzérem esenciálních olejů; sex (o tom za chvíli) - ideální je cokoli, co vás zbaví stresu a uvolní. Mějte na paměti, že klíčem k tomu, aby pro vás spánkový režim/rutina fungovaly, je, abyste je prováděli co nejdůsledněji, bez selhání, každou noc... dokud se nestanou přirozeným zvykem.

5. "Já buduDopřát si masáž nohou alespoň třikrát týdně"

media.giphy.com

Je docela šílené, kolik lidí ignoruje své nohy, když jde o to, aby si dobře odpočinuli. Říkám to proto, že dobrá masáž nohou dokáže vše od zvýšení krevního oběhu a zmírnění bolesti až po snížení úzkosti a podporu relaxace.

Klíčem k úspěšné noční masáži chodidel je aplikace esenciálního oleje nebo dokonce CBD oleje na (zejména) chodidla. Důvodem je to, že na chodidlech jsou tisíce pórů (někteří tvrdí, že až 2 000) a obsahují jedny z největších pórů na celém těle; to znamená, že oleje, které tam nanesete, se rychleji vstřebají do vašeho organismu.

A jaké oleje jsou vlastně nejlepší? Levandulový vás uklidní. Ylang ylang vám zpomalí srdeční tep. Bergamot snižuje hladinu stresu. Sandálové dřevo pomůže vyrovnat vaše nálady. A máta peprná dokáže zmírnit sezónní alergie, takže si můžete klidněji odpočinout. Co se týče CBD oleje (který jsem po většinu letošního roku používala pro své vlastní nohy), pomáhá zmírňovat bolesti a působí jako sedativum, což je vždycky dobrá věc, jakmile jste připraveni si trochu zdřímnout.

Tipy, jak si (nebo svému partnerovi) dopřát správnou masáž nohou, najdete zde a zde.

6. "NEbudu vést hlubokomyslné rozhovory před spaním"

media.giphy.com

Před několika lety vyšel v deníku Elite Daily článek, podle něhož je pro lidi nejlepší doba pro hluboké rozhovory ve večerních hodinách. Logika je taková, že když jste uvolněnější, lépe nasloucháte a komunikujete. I když logice rozumím, moje dva centy jsou, že "večer" by neměl být později než čas večeře. Ano, jsem velkým příznivcem polštářových rozhovorů mezi páry; přesto si myslím, že by to nemělo znamenat probírání účtů, stresů ve vztahu nebo dokonce sexuální kritiku. Ačkoli někteří lidé dokáží tyto typy diskusí rozdělit do té míry, že je mohou vést, převalit se a pak spát jako mimino, většina z nás (zejména lidé, kteří jsou přemýšliví) to nedokáže.

Ze shrnutí: Pokud jde o opravdu hluboké diskuse, které vás obvykle hodně psychicky vytěžují, naplánujte si na ně čas, nejlépe mimo ložnici. Uvnitř ní diskutujte o věcech, které vytvářejí pozitivní vibrace a díky nimž se budete oba cítit blíže a bezpečněji. Nelze dost dobře říci, že spousta interiérových designérů věří, že ložnice by měla sloužit POUZE k sexu a spánku; rozhodně ne k nenápadným obchodním schůzkám nebo vyčerpávajícím debatám. Osobně s tím nemohu než souhlasit.

7. "Nebudu používat telefon jako prostředek k usínání"

media.giphy.com

Mám přítelkyni, která je doslova nespavec. Ani ona tomu moc nepomáhá, protože je docela přilepená k telefonu. Usíná s pohledem upřeným na něj, a když se jí stane, že uprostřed noci vstane, nevrátí se do postele, aniž by se předtím nepodívala na displej. Ano, to je skutečný problém, protože nejenže jakékoli informace, které na telefonu uvidí, zvyšují její šanci, že se začne zabývat tím, jak se jí honí hlavou, ale modré světlo, které vychází z displeje telefonu, může ve skutečnosti narušit produkci melatoninu v jejím těle.

Slibuji vám, že ať už se ve vašem telefonu odehrává cokoli, ráno na vás bude čekat. Pokud tedy nemáte v rámci domácnosti nějaké lidi, kteří jsou na cestách, nebo nemáte nemocného člověka, kterého kontrolujete, a chcete nechat telefon zapnutý pro případ nouze, není třeba, abyste měli zapnuté vyzvánění. Střílejte, tady je neotřelý nápad - co takhle ho úplně vypnout až do rána? (Zavřete ústa, je to skutečně možné. LOL.)

8. "Zařadím více ASMR"

media.giphy.com

Pokud vás někdy zajímalo, co znamená zkratka ASMR, pak je to Autonomous Sensory Meridian Response. A co to sakra znamená že? No, přezdívka pro ASMR, která by mohla dávat větší smysl, je "masáž mozku".

Ano, když sledujete nebo posloucháte video ASMR, doslova vám masíruje mozek způsobem, který aktivuje produkci hormonů, jako je dopamin, oxytocin a endorfiny - všechny tyto látky jsou prospěšné pro to, abyste si dobře odpočinuli.

Už několik let spím za zvuku padajícího deště a kvalitu mého spánku to jen posunulo na jinou úroveň. Takže i když není ve vašem rozpočtu pořídit si přístroj ASMR, skočte alespoň na YouTube a poslechněte si déšť, vítr, větráky, vlny oceánu nebo jiný zvuk přírody, který vás může uklidnit, přehlušit vnější hluk a posunout kvalitu vašeho spánku na zcela novou úroveň. (Stačí přejít na YouTube a do vyhledávacího pole zadat ASMR a zvuk, který hledáte. Mnohé z nich poběží 7-10 hodin bez reklamních přestávek)

.

9. "Budu častěji spát nahý"

media.giphy.com

Dlouhá léta jsem spala bez kalhotek, jen aby moje vagina mohla "dýchat" (podívejte se na článek "Co by si vaše vagina přála, abyste dělali častěji"). Ale teprve zhruba posledních pár let spím úplně nahá a panečku - opravdu bych si přála, abych to tak dělala po celý svůj dospělý život! Na této platformě tomu fandíme natolik, že jsme celý článek věnovali tomu, proč je to tak chytrá věc (podívejte se na článek "Ano, spaní nahý může pomoci vaší úzkosti & spánkový režim").

Mezi výhody, které v tomto článku nejsou zmíněny, patří skutečnost, že spaní nahý vám může zlepšit náladu, podpořit metabolismus, pomoci vám udržet si zdravou pleť, zlepšit neplodnost (u mužů i žen) a rozhodně zvýšit vaše šance na to, že si s vámi někdo v posteli užije, pokud náhodou máte někoho v posteli. Když si sednete a zamyslíte se nad všemi způsoby, kterými vám může spaní nahý prospět, je docela šílené, že to dělá jen zhruba 29 procent lidí a jen asi 17 procent lidí to dělá každou noc. Přesto, pokud existuje nějaká chvíle, kdy byste měli chtít být výjimkou, a ne pravidlem, spaní v narozeninovém obleku by rozhodně mělo být na prvním místě seznamu.

10. "Sex bude v noci spíše konstantou"

media.giphy.com

Pokud v současné době praktikujete abstinenci nebo ve vašem životě zrovna není žádný "soupeř", řeknu jen, že toto je slib, který byste si měli dát, kdykoli nastane ten správný čas. Vy ostatní si však rozhodně přečtěte knihu "Proč by se páry měly častěji věnovat "půlnočnímu sexu" a vážně zvažte, zda si ji vezmete k srdci. Důvod, proč to říkám, je ten, že jestli existuje nějaký akt, který dokáže uvolnit vaše tělo, zklidnit vaše smysly a zajistit vám pocit bezpečí a pohody po celou noc, je to sex - sex těsně před spaním.

U mužů zvyšuje hladinu prolaktinu, což je může učinit mimořádně ospalými, a u nás se po sexu obvykle zvýší hladina estrogenu, což může mít za následek zvýšení našeho REM cyklu, což nám rozhodně pomůže spát mnohem lépe. Hmph. Ne že by někdo z nás potřeboval další důvod, proč si to dopřávat častěji, ale pokud vám jde o více spánku, více sexu vám určitě pomůže. Šťastný nový rok, vy všichni!

Zdroje: xonecole.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář