10 vědecky podložených způsobů, jak zhubnout břišní tuk

Foto: Unsplash

10 vědecky podložených způsobů, jak zhubnout břišní tuk

Břišní tuk může být pro některé z nás spíše překážkou a jeho ztráta může být časově náročnější, než bychom si přáli. Není to však vždy tak obtížné, jak se nám zdá - zde je deset účinných způsobů, jak podle vědy shodit břišní tuk.

Transmastné kyseliny se vyrábějí přečerpáváním vodíku do nenasycených tuků. Přestože mnoho zpracovatelů potravin od té doby tyto tuky vyřadilo, mnoho balených potravin obsahuje vysoký obsah transmastných kyselin. S vysokým příjmem těchto tuků výzkumy spojují také zvýšené přibývání na váze a záněty, spolu s dalšími závažnými důsledky, jako jsou srdeční choroby a inzulínová rezistence. Při nákupu potravin pečlivě čtěte etikety potravin, které kupujete, bez ohledu na to, zda se snažíte shodit břišní tuk, nebo ne.

Jedním z nejzdravějších tuků, které byste měli mít ve svém jídelníčku, je kokosový olej. Studie potvrzují, že tuky se středně dlouhým řetězcem obsažené v kokosovém oleji mohou zvýšit váš metabolismus a mohou pomoci vašemu tělu regulovat množství tuku, které může ukládat. Přestože kokosový olej může mít vysoký obsah kalorií, zvažte nahrazení tuků, které konzumujete, a olejů, které používáte k vaření, kokosovým olejem.

I když konzumace alkoholu není zcela škodlivá, nadměrné pití může vést k nadměrnému množství tuku na břiše a k přibývání na váze. Nadměrné pití alkoholu se často projeví nadměrným ukládáním tuku v oblasti pasu a břicha. Nemusíte se alkoholu vzdát úplně, nicméně umírněné pití a jeho omezení může pomoci snížit velikost pasu.

Většina odborníků na fitness vám řekne, že vysoký příjem bílkovin je klíčem k regulaci hmotnosti. Strava s vysokým obsahem bílkovin může zvýšit váš metabolický příjem, což vám může pomoci udržet si svaly při hubnutí. Uvolní se také peptid PYY, který podporuje pocit sytosti a může pomoci zdržet se nadměrného příjmu kalorií. Zvažte, zda se ve svém jídelníčku nesoustředíte na tyto bílkoviny:

Vejce

Ryby

Maso

Fazole

Pšenice

Mlékárna

Zelený čaj byl vždy chválen a uznáván pro své četné zdravotní účinky. Má vysoký obsah kofeinu a antioxidantu epigalokatechin galátu, dvou chemických látek, které mohou podpořit metabolismus. Antioxidant epigalokatechin galát, jinak známý jako EGCG, je katechin, který podle studií může snižovat záněty a množství břišního tuku. Jakkoli může být zelený čaj prospěšný, může být ještě účinnější, pokud je spojen s důsledným cvičením.

Zvládání stresu dělá pro vaše tělo mnohem víc, než si myslíte. Vaše tělo produkuje prostřednictvím nadledvinek kortizol, známý také jako stresový hormon, kdykoli jste ve stresu, který může zvyšovat chuť k jídlu a břišní tuk. Ženy, které již mají velký pas, jsou náchylnější k vylučování tohoto hormonu v reakci na stres. Zvažte účast na józe nebo meditaci, protože jsou to přední účinné aktivity spojené se snižováním stresu.

Bylo zjištěno, že potraviny a doplňky stravy na bázi probiotik přinášejí mnoho zdravotních výhod, včetně lepší funkce imunitního systému a zdraví střev. Bylo zjištěno, že některé bakterie regulují zdravý trávicí systém a že některé střevní bakterie mohou podporovat hubnutí a udržování hmotnosti. Některé probiotické doplňky stravy mohou obsahovat další bakterie, proto hledejte doplňky stravy, které obsahují alespoň jeden nebo více typů tohoto bakteriálního kmene.

Příliš sladké potraviny a nápoje s vysokým obsahem tekuté fruktózy a cukru mohou nejen způsobit přibývání tuku na břiše, ale z dlouhodobého hlediska mohou vést k dalším závažným chronickým onemocněním. Mnohé studie ukazují silnou souvislost mezi vysokým příjmem cukru a následným nárůstem břišního tuku. Příliš slazené nápoje mohou být ještě horší, protože se mohou projevit nadbytkem tuku v játrech a výrazným nárůstem hmotnosti břicha. Stejně jako v případě alkoholu se nemusíte těchto potravin a nápojů zcela zdržet, nicméně výrazné snížení příjmu těchto cukrů se z dlouhodobého hlediska ukazuje jako prospěšnější. Měli byste se vyhýbat:

Sodovka

Candy

Sladký čaj

Slazené alkoholické směsi

Cvičení aerobiku (kardio) je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak spalovat kalorie, zeštíhlovat pas a udržovat se v kondici. Mnoho kontrolních studií také uvádí kardio cvičení jako jeden z nejlepších způsobů, jak ztratit břišní tuk, není však jasné, zda je prospěšnější kardio cvičení střední nebo vysoké intenzity. Je však jasné, že byste se měli zaměřit na frekvenci a délku trvání těchto kardio cvičení. Jedna studie o účincích kardio cvičení používaných ženami po menopauze zjistila, že ženy po menopauze, které cvičily 300 minut týdně, ztratily více tuku ze všech oblastí než ty, které cvičily 150 minut týdně.

Obecně je vždy dobré sledovat svou fitness cestu nejen jako způsob, jak si udržet zodpovědnost, ale také jako způsob, jak vidět pokrok, kterého jste na cestě dosáhli. Vedení deníku nebo aplikace, která počítá přijaté kalorie, se ukázaly jako prospěšné a produktivní způsoby sledování hubnutí. Tyto aplikace se nemusí zaměřovat pouze na příjem kalorií a mohou sledovat množství vlákniny, bílkovin nebo sacharidů, které denně přijímáte.

Vynechali jsme nějaký? Napište nám do komentářů pod článkem tipy, které bychom měli do tohoto seznamu přidat!

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář