3 příznaky, že si vás nikdo neváží, a jak se prosadit

Foto: Unsplash

3 příznaky, že si vás nikdo neváží, a jak se prosadit

Jste obdarovávající osoba. Dáváte svůj čas, své prostředky, své rady, svou lásku. Jak poznáte, zda to pomáhá rozvíjet váš život, nebo zda se kvůli tomu cítíte nedoceněni? Zde jsou tři známky toho, že vaše úsilí není doceněno.

Neposouváte své životní cíle
Čas, který trávíte s danou osobou nebo skupinou, je zaměřen na její život nebo její problémy. Můžete si všimnout nerovnováhy, kdy jim věnujete více vysílacího času, více citové péče nebo logistické pomoci než oni vám. Čas, který spolu trávíte, vám nepomáhá posunout se směrem k vašim životním cílům.

Necítíte se uznávaní
Zůstává vám "přání", abyste se cítili více uznávaní. Necítíte se být viděni za svůj přínos a za své nadání. Chcete něco zpět v podobě uznání, ocenění nebo potvrzení.

Cítíte se uraženě
Ve vašem nitru bublá pocit, který se podobá frustraci nebo hněvu z nerovnosti mezi tím, co dáváte, a tím, co dostáváte. Slyšíte, jak vám v hlavě buší slova nelibosti, která říkají "nevracíš" nebo "měli by si mě více vážit". Ve skrytu duše budete chtít přestat pro danou osobu nebo skupinu tolik dělat (ať už podle toho budete jednat, nebo ne).

Jak se tedy můžete prosadit?

Ujasněte si, co žádáte
Dejte osobě nebo skupině příležitost, aby si vás lépe vážila; možná si neuvědomuje, že více bere, než dává. Poučte je o tom, jaký způsob ocenění by pro vás byl nejsmysluplnější.

Koučoval jsem ženu, která dávala své networkingové skupině mnohem více doporučení, než dostávala zpět. Všimla si, že jí to vadí, a na dalším setkání na tento rozdíl upozornila. Ve skupině si ji oblíbili a oni se zasadili o to, aby jí poskytli okamžité zvýšení počtu doporučení.

Také buďte otevřeni tomu, že obdržíte ocenění v jiné formě, než jakou očekáváte. Možná, že dotyčná osoba není schopna přečíst, že chcete slyšet láskyplné afirmace, ale drží vás za ruku nebo vypráví ostatním lidem, jakým jste pro ně byli darem. Neumí správně odhadnout váš "jazyk lásky", ale vrací vám to způsobem, který zná.

Využijte svou sílu ke změně podmínek
Pokud osoba nedává najevo, že je schopna ocenit vás způsobem, který potřebujete, uvědomte si pokušení snažit se více, abyste ji "přiměli" ocenit vás. Všimněte si, zda se jim stále snažíte vyhovět, dáváte jim více, než dávají oni, nebo se ještě více snažíte odrážet svou hodnotu.

Jestliže ano, jedná se o vzorec "dávání" za účelem "získání" (dávání druhým "za účelem" pocitu ocenění uvnitř sebe). Vaše dávání není velkorysé; je to "využívání" druhé osoby k naplnění vašich potřeb. V tomto vzorci dáváte němu moc nad sebou. Svou schopnost cítit se hodnotně přenecháváte druhé osobě.

Na místo toho buďte ve své moci. Zaujměte stanovisko a vytvořte si podmínky, které vám umožní cítit se ve svém životě naplněni.

Můžete jim říct, že pokud nemůžete dostat to, co potřebujete, budete muset změnit podmínky interakce ("Všiml jsem si, že čas, který spolu trávíme, se více zaměřuje na budování vašeho podnikání než na mé vlastní. Mohli bychom si vyhradit nějaký čas, abych mohl získat vaše podněty k mému podnikání? Jsem odhodlán realizovat svůj nový podnikatelský nápad, takže pokud to není součástí toho, co chceš v našem společném čase dělat, vyčlením z našeho času tři hodiny týdně a věnuji je realizaci svého nápadu...")

Můžete stanovit limity a hranice ("Jsem ochoten dělat __, ale už nejsem ochoten dělat ____").

Najděte si lidi a situace, ve kterých se cítíte být obhajováni
Nejdůležitější věcí, kterou můžete udělat pro to, abyste se prosadili, je vlastnit svou hodnotu, a tedy věřit, že si zasloužíte být oceněni.

Pokud vám osoba neprojevuje uznání ani poté, co jste si ho zasloužili a požádali o něj, odhaluje tím svá omezení. Možná vám není schopna dát to, co potřebujete.

Buďte ochotni věnovat stále méně času lidem a situacím, které nesplňují vaše potřeby. Pak zaměřte svou pozornost na lidi a situace, kde se cítíte viděni a oslavováni; kde povolení, které si dáváte, odpovídá a je podporováno lidmi kolem vás; kde jsou vaše sny obhajovány.

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář