5 potravin, které pomáhají snižovat bolest při artritidě

Foto: Unsplash

5 potravin, které pomáhají snižovat bolest při artritidě

Arthritida je jedním z nejčastějších onemocnění lidí v USA.Zahrnuje více než 100 kloubních onemocnění a stavů a je souhrnným označením pro ztuhlost, bolest, otok a zánět kloubů. Na základě studie CDC z roku 2016 trpí tímto onemocněním přibližně 23 % dospělých (54 milionů lidí). V důsledku toho bylo provedeno nespočet studií zaměřených na zkoumání způsobů, jak zmírnit příznaky artritidy. Ačkoli by se každý měl ohledně své artritidy poradit s licencovaným zdravotnickým pracovníkem, existuje několik jednoduchých změn ve stravování, které mohou snížit zánět a pomoci zmírnit bolest. Zde je pět potravin, které prokazatelně snižují zánět spojený s artritidou.

Tlusté ryby
Ryby jako losos a treska jsou všeobecně známé svými výživovými vlastnostmi. Většina výhod pramení z přítomnosti zdraví prospěšných tuků neboli omega-3 , které chrání tělo před záněty. Z toho vyplývá, že strava bohatá na ryby v rozsahu tří až čtyř porcí týdně by mohla pozitivně ovlivnit osoby se sklony k artritidě.

Koření
Přidání zázvoru a česneku do zdravých jídel by mohlo být také dobrým způsobem, jak snížit zánět. Ve studiích přítomnost sloučeniny diallyl disulfinu v česneku zablokovala enzymy spojené s poškozováním chrupavek v buňkách. Také u zázvoru bylo prokázáno, že snižuje množství látek způsobujících záněty v těle. Studie z roku 2001 navíc zkoumala pacienty s osteoartrózou, kteří užívali zázvorový extrakt. Po šestitýdenním zkušebním období 63 % z nich zaznamenalo zlepšení příznaků. Zázvor a česnek tedy nejenže dodají jídlu více chuti, ale mohou také pomoci zmírnit bolest způsobenou zánětem.

Brokolice
Brokolice je plná zdraví prospěšných látek, mezi něž patří i snížení zánětu. Tímto tvrzením se sice může pochlubit mnoho dalších druhů brukvovité zeleniny, ale přítomnost látky zvané sulforafan v brokolici jí dodává další výhodu. Sulforafan toho dosahuje tím, že blokuje tvorbu typu buněk, které podporují rozvoj revmatoidní artritidy.

Třešně
Zatímco mnoho červených a fialových plodů je plných antokyanů, které mohou podporovat snižování zánětů, třešně jsou obzvláště nabité protizánětlivými vlastnostmi. To je jeden z mnoha důvodů, proč jsou třešně skvělé v boji proti příznakům dny. Příznivé účinky třešní můžete čerpat ze samotných plodů nebo pitím třešňové šťávy. Šťáva však může obsahovat některé nežádoucí cukry, proto se ujistěte, že kontrolujete etiketu a rozhodnete se pro verzi bez cukru.

Špenát
Listová zelenina je obecně prospěšná. Zelenina jako špenát, kapusta a některé druhy hlávkového salátu jsou plné vitamínů a minerálů. Přítomnost vitaminu D konkrétně napomáhá vstřebávání vápníku, takže je skvělá pro ty, kteří mají příznaky artritidy a chtějí posílit své kosti a klouby. Pokud navíc trpíte nesnášenlivostí mléčných výrobků, může být listová zelenina řešením vaší potřeby vápníku. Navíc vitamin D posiluje imunitní systém, což představuje další způsob, jakým je listová zelenina prospěšná pro osoby s artritidou.

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář