5 věcí, které vás ohrožují závažnou ztrátou paměti

Foto: Unsplash

5 věcí, které vás ohrožují závažnou ztrátou paměti

Ztratili jste klíče. Uklouzlo vám to z hlavy a úplně jste zapomněli na schůzku. Nemůžete si vzpomenout, kde jste nechali telefon... už zase. Ztráta paměti je děsivá věc a může skutečně narušit váš každodenní život. Ztráta paměti se sice s věkem stává výraznější, ale může k ní dojít kdykoli v životě, a to z mnoha důvodů.

Naštěstí nic není nevyhnutelné: Pokud si budete všímat toho, jak vaše návyky ovlivňují vaše tělo, můžete si udržet bystrou mysl a předejít vážné ztrátě paměti. Zde je seznam pěti věcí, o kterých možná nevíte, že vás vystavují vyššímu riziku ztráty paměti.

Některé léky
Podle WebMD mohou některé léky a volně prodejné recepty přispívat ke vzniku ztráty paměti. Mezi tyto léky patří antidepresiva, antihistaminika, léky proti úzkosti a prášky na spaní. Vždy se poraďte se svým zdravotnickým pracovníkem o možných vedlejších účincích předepsaných léků a nahlaste jakékoli neobvyklé výpadky paměti po užití nových léků.

Kouření
K dlouhému seznamu zdraví škodlivých účinků kouření se přidává i fakt, že tento zlozvyk může vést ke ztrátě paměti. Když kouříte, snižujete množství kyslíku, které se dostává do vaší hlavy - v podstatě mozek dusíte. Ba co víc, jedna studie z Yaleovy univerzity prokázala, že u mladistvých, kteří kouří, se projevuje nejen zhoršení paměti, ale také zhoršení dalších kognitivních funkcí.

Pokud potřebujete pomoc při odvykání kouření, máte k dispozici řadu různých možností.

Deprivace spánku
Existuje nespočet důvodů, proč byste měli dbát na plnohodnotný noční odpočinek - a zachování paměti je jedním z nich. Podle WebMD je spánek nezbytný pro schopnost vašeho mozku učit se a pamatovat si. Bez dostatečného (kvalitního) spánku se zhoršuje schopnost uchovávat nové informace. Pro průměrného dospělého člověka je zdravá délka spánku sedm až devět hodin.

Deprese
Pokud trpíte depresí, můžete mít problémy se soustředěním. Z tohoto důvodu můžete mít problémy s uchováváním nových informací, což vede k zapomínání. Deprese může také narušovat vaši schopnost spánku, což může přispívat ke ztrátě paměti. Pokud se domníváte, že byste mohli trpět depresí, můžete využít pomoci. Léčba je k dispozici a nemusíte se s ní vyrovnávat sami.

Deficit vitaminu B-12
Podle Mayo Clinic je vitamin B-12 nezbytný pro udržení zdravých nervových buněk a červených krvinek. Nedostatek tohoto vitaminu by mohl vést ke vzniku problémů s pamětí, zejména u starších osob. Celkově je správná výživa pro zdravou funkci mozku životně důležitá. Před přidáním jakýchkoli doplňků stravy se však poraďte se svým lékařem!

Zdroje:

https://www.webmd.com/brain/memory-loss#1
https://www.everydayhealth.com/news/5-surprising-causes-memory-loss/
https://www.sciencedaily.com/releases/2005/02/050205105409.htm
https://www.cdc.gov/tobacco/quit_smoking/how_to_quit/resources/index.htm
https://www.webmd.com/sleep-disorders/sleep-deprivation-effects-on-memory#1
https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/alzheimers-disease/in-depth/memory-loss/art-20046326

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

2 Komentářů

Lucka

Lucka

před 6 měsíce

Proč proboha je tam fotka ženské s hnusným zadkem? S tématem to nesouvisí. A ano, je normální mít hnusný zadek. Ale v tom případě ho neukazuji. Na internetu, v televizi, mají být lidé krásní aby byla radost se podívat. Ošklivých a nedokonalých lidí, je plný reálných svět,

Reply
Lucka

Lucka

před 6 měsíce

Proč proboha je tam fotka ženské s hnusným zadkem? S tématem to nesouvisí. A ano, je normální mít hnusný zadek. Ale v tom případě ho neukazuji. Na internetu, v televizi, mají být lidé krásní aby byla radost se podívat. Ošklivých a nedokonalých lidí, je plný reálných svět,

Reply

Napište komentář