5 základních věcí, které potřebujete při zahájení domácího cvičení

Foto: Unsplash

5 základních věcí, které potřebujete při zahájení domácího cvičení

S tím, jak se náš život stává stále více sedavým, je cvičení klíčem k udržení fyzické a duševní kondice. Ať už je to jízda na kole, návštěva posilovny nebo kolečka v bazénu, máme spoustu možností - a nyní dokonce i vlastní domovy, kdy se mnoho lidí rozhodlo cvičit z obývacího pokoje, volné ložnice nebo dvorku. Cvičení doma je stále populárnější, a to z dobrého důvodu! Členství v posilovně může být drahé, a pokud s cvičením teprve začínáte, může vás cvičení v přítomnosti mnoha dalších lidí vyděsit. Na druhou stranu, když cvičíte doma, nemusíte nikam cestovat, nemusíte čekat na vybavení a můžete si pustit hudbu tak nahlas, jak chcete, žádná sluchátka nejsou potřeba.

Ačkoli váš domov pravděpodobně nedisponuje stejnou volnou plochou jako posilovna, s několika šikovnými kusy vybavení můžete i relativně malý prostor proměnit v dokonalé místo pro domácí cvičení - a nejlepší na tom je, že nemusíte vyhodit spoustu peněz. Od činek po cvičební gumy - přečtěte si náš výběr 5 základních položek, které posunou vaše domácí cvičení na vyšší úroveň.

1. Podložka na jógu/cvičení

Ať už cvičíte doma jógu nebo cvičíte na podlaze, například kliky nebo sklapovačky, podložka na jógu je nezbytnou součástí výbavy, abyste dosáhli maximálního pohodlí na tvrdé podlaze a stabilizovali povrch. Kvalitní podložku na jógu seženete za rozumnou cenu. Vyberte si silnější podložku, abyste si zajistili větší odpružení, a pokud cvičíte s vyšší intenzitou, je vhodné zvolit protiskluzovou podložku, aby pod vámi neklouzala.

2. Závaží, činky nebo kettlebelly

Pokud jde o kardio, zvedání činek je bezpochyby jedním z nejlepších cviků, které můžete provádět. Nejenže mohou zvýšit vaši sílu a zvýšit svalovou hmotu, ale práce s činkami může také zvýšit klidovou rychlost metabolismu, což vám umožní pokračovat ve spalování kalorií i po skončení cvičení. Existuje spousta různých typů činek a kettlebellů a v dnešní době si je můžete pořídit za velmi rozumnou cenu. Skvělé na činkách je, že se vyrábějí od lehkých až po těžké, což vám dává velký prostor pro výběr té, která nejlépe vyhovuje vaší kondici.

3. Švihadlo

Skákací švihadla představují zábavný způsob, jak si procvičit kardio cvičení, aniž byste se museli obtěžovat s těžkým vybavením. Je to spolehlivý způsob, jak zvýšit tepovou frekvenci, a díky skippingu procvičíte mnoho částí těla, včetně paží, nohou a jádra. Hledejte lehké švihadlo s pohodlnými rukojeťmi a ujistěte se, že švihadlo je ve správné výšce (nemělo by být výše než váš hrudník, pokud se postavíte jednou nohou na střed švihadla a změříte ho proti sobě). Pokud máte nízké stropy a použití švihadla nepřipadá v úvahu, můžete samozřejmě dosáhnout stejných kardio výsledků při cvičení HIIT.

4. Odporové pásky

Odporové gumy jsou další levnou a snadno skladovatelnou položkou, kterou můžete přidat do své sbírky. Podobně jako činky se i ony dodávají v různých stupních odporu (čím silnější šířka, tím těžší odpor), což vám umožní přizpůsobit je vaší kondiční úrovni. S odporovými gumami lze cvičit mnoha různými způsoby, takže jsou opravdu všestranným doplňkem vašeho domácího cvičení. Ať už chcete zvýšit svou sílu, zlepšit pohyblivost a flexibilitu nebo dokonce pomoci při rehabilitaci zranění, odporové gumy jsou ideální volbou.

5. Stabilizační míč

Stabilizační míč možná není to první, co vás napadne, když přijde řeč na domácí cvičení, ale existuje spousta cviků, které s ním můžete provádět a které jsou skvělé pro budování celkové síly, rovnováhy a flexibility. Pokud navíc vyměníte židli u pracovního stolu za stabilizační míč, můžete si při práci zpevňovat a posilovat střed těla. Při hledání stabilizačního míče mějte na paměti, že tvrdší míče nabízejí tvrdší cvičení, a nezapomeňte si vybrat míč správné velikosti pro vaši výšku (například osoby měřící od 180 do 180 cm by si měly vybrat míč o délce 55 cm, zatímco osoby měřící od 180 do 180 cm by měly zvolit míč o délce 65 cm).

Ať už máte k dispozici široký prostor pro zřízení kompletní domácí posilovny, nebo dáváte přednost jednoduché variantě, kterou můžete uložit, stále můžete své domácí cvičení posunout na vyšší úroveň díky několika šikovným kusům vybavení.

Zdroje: artofhealthyliving.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář