5 způsobů, jak pomoci zploštit břicho v každém věku

Foto: Unsplash

5 způsobů, jak pomoci zploštit břicho v každém věku

Není žádným tajemstvím, že s přibývajícím věkem se metabolismus zpomaluje. Jakmile ženy dosáhnou věku 40 let, rychlost metabolismu se snižuje, protože vstupujeme do menopauzy a začínáme ztrácet svalovou hmotu. V důsledku toho ženy v tomto období často přibírají na váze v oblasti středu těla. S pomocí diety, mírného cvičení a kvalitního spánku však mohou ženy s procesem stárnutí bojovat. Zde je návod, jak na to:

Jíst správné tuky
Bylo prokázáno, že strava s vysokým obsahem bílkovin pomáhá udržet svalovou hmotu i v pozdějším věku. Nedílnou součástí zdravé stravy však může být i konzumace správných druhů tuků. Mononenasycené tuky, jako jsou například tuky obsažené v olivovém oleji, byly vyhlášeny jako důležitá součást "středomořské stravy". I když se jedná o tuk, bylo zjištěno, že nevede k srdečním onemocněním. Proto jsou mononenasycené tuky, jako jsou ty v avokádu a většině ořechů, vhodnou náhradou trans- nebo nasycených tuků. Polynenasycené tuky, neboli tuky nezbytné pro fungování organismu, se nacházejí ve většině kuchyňských olejů. Používání vícenenasycených tuků se doporučuje pro zlepšení hladiny cholesterolu, napomáhání svalovému pohybu a snížení zánětů.

Omezte příjem alkoholu
Překvapení, alkohol vám neprospívá. Je nabitý cukrem, který může jít přímo do vašeho středu, když ho tělo nedokáže spálit. Snažte se nepít více než jeden drink denně (to je pět uncí vína nebo 12 uncí piva).

Mírné posilování
Spolu s konzumací stravy bohaté na bílkoviny může mírné posilování pomoci udržet svalovou hmotu ve středním věku. Nemusíte přitom zvedat padesátikilové činky. K udržení svalové hmoty může stačit dvacet opakování s desetikilovou zátěží.

Joga
Mírná jóga je nenáročný způsob, jak zvýšit flexibilitu, posílit svaly a co je důležité, zpevnit jádro těla. Pokud s jógou teprve začínáte, zkuste to s lehkou pozicí stromu. Pomůže vám s rovnováhou a je dobrou příležitostí k práci na dýchání. Pozice stromu je také skvělá na izolaci svalů jádra, které potřebujete ke zpevnění středu těla.

Pozice stromu

  1. Stůjte s chodidly na šířku ramen.
  2. Zvedněte jednu nohu a položte ji pevně nad koleno nohy, na které stojíte (pokud můžete, tak výš).
  3. Zvedněte paže nad hlavu a s rukama u sebe je postupně spouštějte, až budou uprostřed hrudníku.
  4. Vydržte v pozici 30-60 sekund.

Pravidelný a dostatečný spánek
Nedostatek spánku může vašemu tělu způsobit řadu problémů. Kromě únavy a stresu může také zvýšit ukládání tuku kolem vašich orgánů neboli viscerálního tuku. Podle studie Wake Forest z roku 2010 se u lidí mladších 40 let, kteří spali v průměru pět a méně hodin denně, mohl výrazně zvýšit objem viscerálního tuku, který je spojován se zvýšeným rizikem cukrovky 2. typu, inzulínové rezistence, srdečních onemocnění a některých druhů rakoviny. Je to také tuk, který se obtížně odbourává. Udržování osmi hodin spánku denně by proto mohlo být klíčem k tomu, abyste se vyhnuli zdravotním rizikům a udrželi si dobrou kondici.

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář