6 změn, které po vás chce porodník

Foto: Unsplash

6 změn, které po vás chce porodník

Pravidelně jsme zaplavováni radami o zdraví ("Tohle nejez!", "Kup si tenhle doplněk!", "Víc cvič!") a zjišťování, jak udržet naše tělo zdravé, může být zdrcující. Mezi influencery, odborníky a knižními bestsellery je těžké se vyznat v tom, koho poslouchat a jakými radami se řídit. Naším posláním v The Everygirl je, aby wellness nebyl tak zdrcující (protože péče o tělo by měla být snazší a přirozenější než žádost o zvýšení platu nebo pěstování vražedného šatníku). Jako stálá wellness redaktorka mám za úkol přinášet vám jen ty nejlepší odborníky (kteří se vyznají) a rady, které skutečně pomohou zlepšit vaši pohodu, místo aby ve vás vyvolávaly stres, úzkost nebo pocit viny.

I když možná víte, že jíst zeleninu a hýbat se jsou zásadní každodenní návyky, stejně tak je důležité pečovat o své sexuální zdraví - a většina z nás mu nevěnuje dostatečnou pozornost. Zeptala jsem se proto předního odborníka na ženské zdraví a gynekologa na ty nejzákladnější tipy, které si každý, kdo má vagínu, může přizpůsobit už dnes, aby byl zítra o něco zdravější. Dr. Mary Jane Minkinová, MD, OB/GYN, je v podstatě gynekoložka ze sousedství, která je shodou okolností také přední profesorkou na Yaleově univerzitě a byla vyznamenána Síní slávy žen v Connecticutu za významný přínos v péči o ženy a jejich blaho (NBD). Zde je šest jednoduchých změn, které doporučuje udělat pro lepší zdraví každého z nás.

Přestaňte...

Upozornění: S dotazy a obavami volejte svému lékaři, místo abyste je zadávali do Googlu. Kromě běžné úzkosti z WebMD (vygooglování malé bolesti hlavy nebo drobné bolesti může přerůst ve velkou zdravotní úzkost) Dr. Minkin také varoval, že je zde mnoho nepravdivých informací, které mohou být škodlivé. "Nevěřte všemu, co se dočtete na internetu," radí. "Vygooglovat si své otázky může být někdy užitečné, ale vždy je dobré se raději poradit se svým poskytovatelem zdravotní péče." Jinými slovy, klidně si vyhledejte věci jako, jak si přirozeně zlepšit energii, pokud cítíte útlum (sníst jablko, jít ven nebo rozhýbat tělo nemůže uškodit!), ale pro vyvozování závěrů o svém zdraví a příznacích? Tuto práci přenechte odborníkovi, ne vyhledávači.

Abnormální příznaky, plánování rodiny, bolestivá menstruace a změna antikoncepčních metod jsou skvělými důvody k návštěvě gynekologa, ale nejsou to důvody jediné. Ve skutečnosti byste měla pravidelně navštěvovat svého lékaře, i když k tomu vůbec nemáte důvod. "Chtít být zdravá je jediný důvod, proč musíte navštěvovat svého gynekologa," povzbuzuje Minkin. "Je naprosto nezbytné naplánovat si pravidelné návštěvy, abyste mohli sledovat svůj zdravotní stav s přibývajícím věkem." Obecným pravidlem je každoroční gynekologická prohlídka, ale poraďte se se svým lékařem, jaká frekvence dává smysl vzhledem k vašemu tělu, příznakům a životnímu stylu.

Minkin také radí, že nejdůležitější je, abyste se u svého poskytovatele cítili dobře. I když stále potřebujete schůzky s gynekologem, abyste mohla absolvovat doporučené stěry, vyšetření atd., pravidelné prohlídky se znalým lékařským koncipientem, zdravotní sestrou nebo porodní asistentkou jsou v pořádku, pokud se u nich cítíte bezpečně, jste vyslechnuta a je vám s nimi dobře.

I když vanilkou vonící prací prostředky nebo tampony se "svěží" květinovou vůní mohou znít lákavě, pravděpodobně pro vás nejsou dobré. Z jednoho důvodu: vagíny nemají vonět po vanilce nebo květinách - mají vonět po vagínách (a to je v pořádku!). Pokud si všimnete neobvyklé vůně vycházející z vaší menstruace, výtoku nebo obecně z oblasti "tam dole", Minkin doporučuje promluvit si s lékařem, aby vyloučil infekce, a zhodnotit, jaké hygienické výrobky používáte. "Mnoho výrobků (zejména voňavých) narušuje pH rovnováhu pochvy," varovala. "Chcete-li vyrovnat kvasinky a bakterie v pochvě, vyměňte módní mýdla za netoxické, nevonící a pH vyrovnávající vnější mycí prostředky. Zdravá vagína je kyselá vagína!" PS: To platí i pro hračky, kondomy a cokoli jiného, co by mohlo přijít do kontaktu s vaší vaginou. Nejlepší je nevonící.

A začněte...

Pokud nemáte žádnou aplikaci nebo starou dobrou kalendářovou metodu, jak sledovat svůj cyklus, musíte ji mít (i když si myslíte, že nemáte "důvod" vědět, kdy dostanete menstruaci). "Je důležité sledovat svůj menstruační cyklus, abyste věděli, kdy máte ovulaci, ať už se snažíte otěhotnět, nebo ne," říká Minkin. "Když znáte svůj cyklus, jste lépe vybavena k tomu, abyste rozpoznala, kdy může být něco špatně nebo nepravidelně." Ve znalostech je síla, a to platí i pro váš cyklus plodnosti. Pomocí aplikace, jako je MyFlo, si můžete zaznamenávat příznaky, jako jsou migrény, PMS, křeče a akné, nebo si jednoduše do kalendáře poznačte první a poslední den krvácení, abyste mohli hledat případné nepravidelnosti. A pokud nemáte pravidelnou menstruaci, sledování všech příznaků vám může pomoci identifikovat vzorce a možné příčiny.

Používání pleťové masky a suché kartáčování jsou možná pravidelné úkony péče o sebe, které znáte a máte rádi, ale já bych vám ráda navrhla nový postup péče o sebe, který byste mohli zařadit do své rutiny: prohlížení prsou. Ať už je to před spaním, kdykoli jste ve sprše nebo jednou týdně, udělejte si z prohlížení prsou pravidelný zvyk, abyste věděli, jak se vaše prsa cítí, a mohli včas odhalit případné změny nebo abnormality (návod na prohlídku prsou najdete zde).

"Ačkoli gynekologové a porodníci nemají oficiálně doporučovat vyšetření prsou, podporujeme "sebepoznání prsou", takže se ujistěte, že víte, jak se vaše prsa cítí, a nahlaste jakékoli změny, kterých si všimnete, svému poskytovateli zdravotní péče," řekl Minkin. Smyslem není znepokojovat se každou bulkou, hrbolkem nebo citlivostí, ale spíše znát svá prsa tak dobře, abyste věděla, kdy cítíte něco neobvyklého. Znalost svého těla je nejmocnějším nástrojem pro naše zdraví, který máme k dispozici, takže začněte praktikovat sebepoznání pravidelnými prohlídkami prsou.

Nevím, kdo to potřebuje slyšet, ale vaše používání ochrany by nemělo být určováno možností otěhotnět. Ať už užíváte orální antikoncepci, máte nitroděložní tělísko, jste s osobou stejného pohlaví nebo z jakéhokoli důvodu nemůžete otěhotnět, stále byste měli při sexu s novým partnerem nebo s více partnery používat ochranu (bezpečnosti není nikdy dost). Pokud si nejste jistá, zeptejte se svého lékaře, jaká metoda bezpečného sexu je pro vás nejlepší a kdy je forma ochrany nezbytná. Minkin také doporučil pravidelně se nechat testovat na pohlavně přenosné choroby (minimálně jednou ročně, pokud používáte ochranu, ale nejlepší je nechat se testovat oba před každým novým partnerem). Minkinův slogan? "Na všechno existuje trojský kůň." Pro všechny případy mějte vždy po ruce nějakou formu ochrany.

Zdroje: theeverygirl.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář