6 způsobů, jak přirozeně snížit krevní tlak

Foto: Unsplash

6 způsobů, jak přirozeně snížit krevní tlak

Pokud jde o vaše zdraví, je důležité věnovat pozornost všem ukazatelům, které by mohly předznamenávat nástup zhoubného onemocnění. Problémem mohou být již samotné abnormality v těchto ukazatelích, jako je tomu například u krevního tlaku. Vysoký krevní tlak může být důsledkem již existujícího onemocnění nebo jeho nástup může vést k dalším komplikacím. Pokud přece jen získáte vyšší hodnotu, než je obvyklé, tedy nad 130/80 mmHg, je dobré zvážit způsoby, jak ji co nejdříve snížit.

Vysoký krevní tlak je nejen jednou z přispívajících nebo hlavních příčin úmrtí ve Spojených státech, ale také vás vystavuje riziku srdečního infarktu, mrtvice, aneurysmat, úbytku kognitivních funkcí a selhání ledvin. Přestože léky mohou krevní tlak snížit, je snazší vyhnout se nežádoucím vedlejším účinkům jeho přirozenou léčbou.

Dýchejte zhluboka
Podle Mayo Clinic může k vysokému krevnímu tlaku přispívat chronický stres. Naše tělo uvolňuje do krve kortizol a adrenalin, které mohou zvýšit srdeční tep a stáhnout cévy, což způsobí zvýšení krevního tlaku. Pokud na stres reagujete konzumací nezdravých potravin, kouřením nebo pitím alkoholu, mohou tyto látky také přispívat k vysokému krevnímu tlaku.

Jedním ze způsobů, jak to vyřešit, je věnovat čas relaxaci hlubokým dýcháním, abyste snížili tyto stresové hormony v těle, které mohou přispívat i k nezdravým stravovacím návykům. Můžete si zvolit určitý čas, který zařadíte do svého dne, a od něj se odvíjet, například pět minut před spaním nebo pět minut po probuzení.

Cvičení
Dalším způsobem, jak přirozeně snížit vysoký krevní tlak, je cvičení. Analýza 400 studií publikovaná v časopise British Journal of Sports Medicine ukázala, že pravidelné, důkladné cvičení je při snižování krevního tlaku stejně účinné jako léky. Americká kardiologická asociace doporučuje rozložit cvičení na 30 minut po většinu dní v týdnu.

Snížit množství sodíku
Snížení příjmu sodíku ve stravě může podle Mayo Clinic snížit krevní tlak asi o 5 až 6 mm Hg, pokud máte vysoký krevní tlak. Můžete zkusit jíst méně zpracovaných potravin a vynechat další sůl ve stravě.

Omezte kofein
Pro snížení krevního tlaku je také užitečné omezit příjem kofeinu ve stravě. Studie publikovaná časopisem Taylor and Francis online odhalila, že konzumace 200 až 300 mg kofeinu (množství obsažené v jednom až dvou šálcích kávy) zvyšuje v průměru systolický krevní tlak o 8 mmHg a diastolický krevní tlak o 6 mmHg.

Jíst zdravou stravu
Dodržování zdravé stravy jistě pomáhá regulovat krevní tlak a celkové zdraví. Konkrétně se snažte jíst hodně celozrnných výrobků, ovoce, zeleniny a nízkotučných mléčných výrobků a vyhýbejte se nasyceným tukům a cholesterolu.

Podle doktorky Lindy Van Hornové, RD, profesorky preventivní medicíny na Northwestern University Feinberg School of Medicine, přidání draslíku do stravy konzumací brambor a banánů podporuje ledviny, aby vylučovaly více sodíku močí, a toto vylučování sodíku může pomoci snížit krevní tlak. Doporučuje 2 000 až 4 000 mg draslíku denně.

Zhubněte
Klinika Mayo tvrdí, že krevní tlak se často zvyšuje s rostoucí hmotností. Ztráta jen malého množství váhy, pokud máte nadváhu, může pomoci snížit váš krevní tlak. S každým kilogramem (asi 2,2 libry) zhubnuté váhy můžete snížit krevní tlak přibližně o jeden milimetr rtuti (mm Hg).

Příliš velká váha v oblasti pasu vás také může vystavit většímu riziku vysokého krevního tlaku, zejména muže s pasem 40 palců a více a ženy s obvodem pasu 35 palců a více.

Zdroje:
https://www.prevention.com/health/health-conditions/a20428370/how-to-lower-blood-pressure-naturally/
https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/high-blood-pressure/in-depth/high-blood-pressure/art-20046974
https://www.heart.org/en/health-topics/high-blood-pressure/changes-you-can-make-to-manage-high-blood-pressure/getting-active-to-control-high-blood-pressure

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář