7 potravin, které narušují trávení a způsobují bolesti žaludku

Foto: Unsplash

7 potravin, které narušují trávení a způsobují bolesti žaludku

Ačkoli někteří z nás mají citlivější břicho než jiní, všichni jsme někdy zažili příznaky zažívacích potíží - rýmu, nadýmání, plynatost. I když si myslíte, že jíte zdravě, některé potraviny mohou skutečně ovlivnit funkci vašeho trávicího systému. Navíc vedle dočasných potíží spojených se zhoršeným stavem střev může nadměrná konzumace nesprávných potravin časem vést k vážnějším zdravotním komplikacím. Zde je seznam 10 záludných potravin, které si (nenápadně) zahrávají s vaším trávicím systémem.

Fsmažená jídla
Víme, že ta smažená kuřecí křidélka jsou lékem pro duši a ... no, to je asi tak všechno. Smažená jídla mohou představovat skutečnou daň pro váš trávicí trakt, protože jsou pro tělo velmi obtížně stravitelná; často procházejí tělem nestrávená, což vede k průjmu. Podle článku z Manhattan Gastroenterology, pokud máte i tu nejmenší citlivost zažívacího traktu, může mít příliš mnoho smažených jídel za následek pálení žáhy a reflux kyselin. Tohle komfortní jídlo teď není moc příjemné, co říkáte?"

Čili papričky
Pokud se vám snadno zvedá žaludek, zvažte, zda při příštím jídle nevyřadit chilli papričky. Pálivá jídla, zejména v nadměrném množství, mohou pálit jícen a mít za následek pálení žáhy. Pokud již trpíte refluxem, mohou pálivá jídla vaše příznaky ještě zhoršit.

Čokoláda
Tohle je těžký kalibr. Podle Manhattan Gastroenterology může být čokoláda hlavním spouštěčem příznaků zažívacích potíží, jako je pálení žáhy. Obsah mléka ve sladkých pochoutkách vás navíc může ovlivňovat, i když netrpíte intolerancí laktózy. Zvolte raději hořkou čokoládu bez mléka (nebo alespoň 70procentní).

Alkohol
Alkohol nemá zásadní vliv jen na vaše játra, ale může vyvolat i vaše zažívací potíže. Uvolňuje svěrač v jícnu, což vede k pálení žáhy a dalším příznakům refluxu kyseliny. Příliš mnoho alkoholu může také způsobit zánět sliznice žaludku, což může mít za následek nepříjemné křeče a průjem. Po všech stránkách je nejlepší udržovat příjem alkoholu na mírné úrovni.

Umělá sladidla
Možná si myslíte, že děláte svému tělu službu, když dáte přednost Splendě před plnohodnotným kalorickým sladidlem, ale to byste se divili. Podle studie zveřejněné v časopise International Journal of Science může příliš mnoho umělých sladidel (jako je aspartam, sukralóza a sacharin) změnit "dobré bakterie" ve střevech a narušit tak schopnost trávit glukózu. To může vést k řadě gastrointestinálních problémů, jako je nadýmání, průjem a plynatost. Buďte opatrní:

Kukuřice
Kukuřice obsahuje vlákninu zvanou celulóza, kterou lidské tělo nedokáže strávit. Z tohoto důvodu prochází kukuřice systémem nestrávená a její nadměrné množství může vést ke křečím a plynatosti. Neznamená to, že musíte popcorn vyřadit, jen to s ním nepřehánějte!

Brokolice
Brokolice a další brukvovitá zelenina, jako je květák a zelí, jsou neuvěřitelně zdravé, ale mohou být náročné na trávicí systém. Mají vysoký obsah rozpustné vlákniny, která může způsobovat nadýmání a plynatost. Obsahují také rafinózu, složitý cukr, který tělo nedokáže strávit, což může vést k žaludečním potížím. Nenechte se však tímto důvodem odstrčit zdravou zeleninu stranou; místo toho zvažte užívání doplňku stravy, který vám pomůže vlákninu rozložit.

Zdroje:

https://www.redbookmag.com/body/healthy-eating/g2896/foods-that-cause-gas-constipation/
https://www.nature.com/articles/nature13793
https://www.manhattangastroenterology.com/10-worst-foods-digestive-health/
https://www.webmd.com/digestive-disorders/ss/slideshow-foods-to-avoid
https://www.health.com/health/gallery/0,,20551987,00.html#chocolate-12

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

1 Komentářů

Seomasterwww

Seomasterwww

před 5 měsíce

We will help you promote your site, backlinks for the site are here inexpensive <a href=http://links-for.site>www.links-for.site</a>

Reply

Napište komentář