7 tajných výhod odpoledního spánku

Foto: Unsplash

7 tajných výhod odpoledního spánku

Někteří z vás, kteří byli během pandemie nuceni pracovat z domova, možná teprve nedávno objevili kouzlo poledního spánku. Mám to štěstí, že už léta pracuji z domova, a už dlouho říkám, že spánek je jedním z důvodů, proč si myslím, že bych se nikdy nemohl vrátit do kanceláře. (A také mrazivá klimatizace.)

Výzkumů o prospěšnosti denního šlofíku je mnoho. Studie ukazují, že krátký odpolední spánek může pomoci:

Pokud vás však věda nepřesvědčila, dovolte mi, abych vám nabídl několik dalších důvodů, proč zařadit dvacetiminutové spaní do své každodenní (nebo alespoň občasné) praxe. Jsem profesionální celoživotní šlofík - a zastánce odpočinku - a rád se podělím o to, co jsem zjistil.

Těm z nás, kteří někdy považují svou hodnotu za to, čeho dosáhneme, může zdřímnutí připadat kontraproduktivní, ale paradoxně díky němu můžeme být často produktivnější - a praxe zastavení, dýchání a odpočinku nám může umožnit dosáhnout ještě lepších výsledků. Považujte tento článek za povolení ukrást si třicet minut pro sebe.

Chci potvrdit, že jsem si vědom toho, že zdřímnout si je možnost, kterou někteří lidé nemají. Práce to nemusí umožňovat, pracoviště to nemusí umožňovat, povinnosti a požadavky na to nemusí dávat prostor. Ale také vím, že někteří z nás se domnívají, že nemají prostor, i když ho ve skutečnosti mají. (Poznámka pro sebe: dvacet minut strávených podřimováním by mohlo být mnohem prospěšnějších než dvacet minut procházení zkázy.)

Pokud se zdřímnutím začínáte, existují tipy, které vám pomohou zdokonalit zdřímnutí, jako je jeho zkrácení (dvacet minut oproti hodině nebo více) a správné načasování (uprostřed odpoledne oproti příliš pozdní hodině). A lidé trpící nespavostí by pravděpodobně měli zdřímnutí vynechat a místo toho zvážit meditaci. Kromě toho si zkuste vzít polštář, zavřít oči a usnout. Možná budete překvapeni, co objevíte.

Zdroje: witanddelight.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář