7 způsobů, jak zmírnit nesnesitelnou bolest krku

Foto: Unsplash

7 způsobů, jak zmírnit nesnesitelnou bolest krku

Podle chiropraktika Andrewa Banga, DC, z Centra pro integrativní medicínu Clevelandské kliniky dochází ke ztuhnutí krku, protože svaly na krku ochabují kvůli problémům, jako je držení těla. Činnosti, jako je celodenní koukání do počítače, mohou způsobit únavu a přetížení svalů kolem krčních kloubů.

Pokud to děláte den co den, může se to sečíst a může dojít k posunu krčních kloubů. Jaké jsou způsoby, jak bolesti krku zmírnit?

Spánek
Doktor Bang říká, že pokud vás bolest krku obtěžuje, věnujte pozornost polohám při spánku. Spěte pouze na boku nebo na zádech a nikdy ne na břiše. Při spánku na břiše dochází ke kroucení hlavy. Spaní na břiše může mít vliv na dolní část zad, protože břicho se propadá do postele, pokud nemá žádnou oporu.

Ploché polštáře
Při spaní nepoužívejte příliš mnoho polštářů, uvádí Harvard Medical School. Spaní s mnoha polštáři pod hlavou může utlumit rozsah pohybu krku. Ranní pocit ztuhlosti krku může být způsoben množstvím polštářů používaných při spánku. Spěte raději na plošším polštáři, abyste se vyhnuli ztuhlosti šíje.

Postava
Postava je velmi důležitá, abyste se vyhnuli bolesti šíje. Pokud máte monitor počítače ve výšce očí, sedíte rovně a při práci s počítačem se vyhýbáte naklánění a otáčení hlavy dolů nebo na stranu, můžete se vyhnout případným bolestem krku. Při řízení auta si dělejte časté přestávky a vyhněte se tomu, abyste měli krk dlouho ohnutý dopředu.

Protahování
Klíčem k úlevě při ztuhlé šíji je správné protahování a manipulace, říká doktor Bang. Druhy protahování, které lze provádět, jsou následující:

  • Přibližně 10x přetočte ramena dozadu a dolů
  • 10x stiskněte lopatky k sobě
  • Tlačte hlavu dozadu do opěrky hlavy v autě nebo do rukou a držte 30 sekund
  • Přitáhněte ucho k rameni 10x na každé straně

Masáž
Masáž pomáhá rozhýbat tekutinu, což může pomoci zabránit vzniku jizev v krku, uvádí zdravotní web Verywell Health. Po několika prvních dnech může masáž pomoci uvolnit napětí a uzly ve svalech. V případě bolesti krku a dolní části zad by měla být masáž v prvních dnech velmi jemná, aby se stav nezhoršil.

Medikamenty
Někteří lidé používají k úlevě od bolesti volně prodejné nesteroidní protizánětlivé léky (NSAID), jako je aspirin, ibuprofen nebo naproxen, uvádí Mayfield Clinic. Na křeče může být předepsán i přípravek na uvolnění svalů. Pokud je bolest silná, může být předepsáno analgetikum, které lze užívat společně s NSAID nebo svalovým relaxantem.

Led nebo teplo
K potlačení zánětu přiložte ledový obklad, uvádí Verywell Health. Zánět způsobuje bolest a může vést k chronickému problému v oblasti krku a ramen. Podle Mayo Clinic přikládejte na krk ledový obklad nebo sáček se zmraženým předmětem, který najdete v lednici, po dobu asi 10-15 minut třikrát nebo vícekrát denně, abyste ulevili od bolesti. Uvolnění a pocitu namožených svalů může pomoci také horká sprcha nebo koupel.

Zdroje:

womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář