9 návyků, které ničí imunitu organismu

Foto: Unsplash

9 návyků, které ničí imunitu organismu

Chřipková sezóna se blíží, a proto je důležité vědět, jak posílit svůj imunitní systém, abyste se vyhnuli onemocnění. Všichni známe základy: vitamín C, netíseň a čaj jsou dobře známé domácí prostředky, na které se spoléhá prakticky každý, aby udržel nachlazení na uzdě. Ale kromě toho, že se zaměříte na posílení imunitního systému, je užitečné vědět, co může vaše úsilí sabotovat a poškozovat imunitu vašeho těla, aniž byste o tom věděli!

Přečtěte si 7 způsobů, kterými poškozujete svůj imunitní systém.

Slyšeli jste správně. Podle výzkumu Americké psychologické asociace může dlouhodobá osamělost vést ke zhoršení imunity a dalším zdravotním problémům, jako jsou deprese, špatná kvalita spánku a zrychlený úpadek kognitivních funkcí. Protože osamělost může vést ke zvýšené hladině stresu, může mít tento efekt následně negativní vliv na fungování imunitního systému.

Ačkoli většina lidí ví, že vitamín C posiluje imunitní systém, mnozí možná nevědí, že vitamín D má také významný vliv na imunitní systém. Podle výzkumů je nedostatek vitaminu D spojen se zvýšeným rizikem infekcí a nemocí. Navíc přibývá vědeckých důkazů, které spojují nedostatek vitaminu D s autoimunitními chorobami. Ačkoli neexistuje jednoznačný důkaz, že nedostatek tohoto vitaminu přímo způsobuje autoimunitní onemocnění, bylo prokázáno, že nedostatek vitaminu D podporuje progresi již existujícího autoimunitního onemocnění.

Příliš časté nebo nesprávné užívání antibiotik může mít drastický dopad na schopnost imunitního systému bojovat proti škodlivým bakteriím. Nadměrné užívání antibiotik totiž může ve skutečnosti vybudovat odolnost bakterií nebo rezistenci vůči antibiotikům natolik, že antibiotika už na ně nebudou fungovat

V této fázi pandemie už většina z nás ví, jak důležité je pravidelné mytí rukou. Ale myjete si ruce správným způsobem? Studie Michiganské státní univerzity zjistila, že pouze 5 % z nás si myje ruce správně, pouze každý třetí člověk používá mýdlo a každý desátý se dokonce vůbec neobtěžuje s umyvadlem. Studie MSU zjistila, že v průměru si pouze 5 % lidí myje ruce 15 sekund nebo déle; přestože CDC doporučuje mýt si ruce důkladně pomocí vody a mýdla po dobu 15 až 20 sekund. . Vypadá to, že byste měli přehodnotit svou techniku mytí rukou!

Spánek je nezbytný pro zdravý imunitní systém. Studie ukazují, že lidé, kteří nemají kvalitní nebo dostatečný spánek, častěji onemocní po kontaktu s virem. Během spánku tělo produkuje zánětlivé bílkoviny zvané cytokiny, které pomáhají podporovat spánek. Určité cytokiny se musí zvýšit, když máte infekci nebo zánět nebo když jste ve stresu. Proto může nedostatek spánku snížit produkci těchto ochranných cytokinů, které jsou nezbytné pro boj se škodlivými nemocemi. Kromě toho se v období, kdy nemáte dostatek spánku, snižuje tvorba protilátek a buněk bojujících proti infekcím.

Mnoho lidí si je vědomo tlumivých účinků alkoholu na imunitu organismu. Ačkoli není přesně jasné, kolik alkoholu je příliš mnoho a kdy přesně začíná imunitní systém oslabovat, lze s jistotou říci, že nadměrná konzumace alkoholu je spojena s nepříznivými účinky na imunitu. Dřívější výzkumy ukázaly, že nadměrné pití alkoholu může mít masivní dopady na imunitní reakce organismu.

"Výzkum ukázal, že vysoké dávky alkoholu (přibližně 14 nápojů týdně nebo více než pět až šest nápojů najednou) přímo potlačují imunitní systém a že zneužívání alkoholu je spojeno se zvýšeným rizikem infekčních onemocnění," uvedl kalifornský rodinný lékař Dr. Alex Mroszczyk-McDonald.

Protože cukr zvyšuje zánět v těle, snižuje tento účinek také imunitní reakci oslabením bílých krvinek, které jsou zodpovědné za odvrácení infekce. V dnešní době je téměř nemožné se mu také vyhnout: Zatímco průměrný Američan denně zkonzumuje asi 15 lžiček cukru, Americká kardiologická asociace doporučuje maximálně šest až devět lžic cukru denně.

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář