10 Návyků, které nám škodí a děláme je pořád dokola!

Foto: Unsplash

10 Návyků, které nám škodí a děláme je pořád dokola!

Chystáte se do postele s telefonem

Když si vezmete telefon, notebook nebo tablet do postele, může to zničit váš přirozený cyklus spánku a bdění. Elektronická zařízení vyzařují modré světlo s krátkou vlnovou délkou, které přiměje váš mozek k tomu, aby si myslel, že je to denní světlo, čímž se zbavuje produkce melatoninu vyvolávajícího spánek. I když byste mohli nosit brýle blokující modré světlo nebo změnit nastavení displeje na vašem zařízení, abyste tomu zabránili, nejlépe budete spát, pokud vypnete všechny obrazovky hodinu před spaním.

Zneužití tlačítka „Snooze“

Pokud jde o ranní probuzení a neustálé odkládání budíku, určitě neděláte dobře. Možná si myslíte, že klepnutí na tlačítko Snooze sedmkrát za sebou vám koupí nějaké další minuty, ale bohužel to není. Jakýkoli náhradní „spánek“, který získáváte ze svého spánku, není vůbec kvalitním spánkem a vy začnete svůj den unaveni.

Pokud každé máte každé ráno problém vstát, je to varovný signál, že nemáte dostatek spánku, což může vést k řadě psychických a fyzických zdravotních problémů.

Být gaučovým povalečem

Pohovky, pozor – sedavý životní styl je tichým zabijákem. Jistě, útulnost na gauči je skvělý způsob, jak se uvolnit, ale stane se problémem, když tam strávíte veškerý svůj volný čas. Nejenže nedostatek fyzické aktivity vede k obezitě a chronické bolesti, ale může mít za následek i další život ohrožující stavy, jako je hluboká žilní trombóza. Pouhých 30 minut denně mírné aktivity, aby se váš srdeční rytmus trochu zvýšil, stačí k vyrovnání těchto škodlivých účinků a ke zlepšení energetické úrovně.

Neberte stres příliš vážně

Když lidé tvrdí, že jim kvůli stresující situaci dochází ke vzniku nových šedin nebo vrásek, ukazuje se, že nejsou jen příliš dramatičtí. Dlouhodobý stres způsobí v průběhu času zmatek na těle i mysli a zrychlí známky stárnutí. Získat si čas na péči sami o sebe není sobecký, je to sebezáchrana.

Nedostatek pitné vody

Nemůžete se soustředit? Chce se vám spát? Může se jednat pouze o dehydrataci. Naše těla tvoří 60% vody a potřebujeme ji hodně, abychom správně fungovali, a to jak psychicky, tak fyzicky. V průměru by sedavý dospělý člověk měl vypít alespoň 1,5 litru vody denně.

Držte správně své tělo

Den strávený před počítačem zanechává u většiny z nás pocit, že bychom mohli dopadnout jako Hrbáč z Notre Dame, což není role, o kterou bychom se měli snažit. Špatné držení těla může nakonec vést k chronické bolesti zad a šíje a poškození kloubů.

Jak tedy sedět správně? Představte si, že máte ocas, který musí viset za vámi ze sedadla dolů. Zní to legračně, ale sedění tímto způsobem přirozeně vyrovná vaše pánevní kosti a zajistí, aby vaše ramena a záda byly ve zdravé vzpřímené poloze.

Okusování nehtů

Pokud jde o zdravé návyky, kousání nehtů je velké ne! Pokud si několik vteřin před začátkem okusování neumyjete ruce, bakterie, které vám po celý den vklouzly pod nehty (od vašeho psa, telefonu, klávesnice atd.), skončí v ústech. Může to být také velmi škodlivé pro samotné nehty, což zvyšuje riziko infekce.

Problém je v tom, že většina lidí si ani neuvědomuje, že si kouše nehty, dokud není příliš pozdě. Naštěstí existuje spousta produktů, které pomáhají kousačům nehtů překonat tento zvyk, například čiré laky na nehty s hořkou chutí.

Neustálá telefonická kontrola

Vytáhli jste někdy telefon, abyste se podívali na oznámení, ale uvědomili jste si, že stále zíráte do telefonu a přitom už je o půl hodiny později? Stává se to nejlepším z nás a je k tomu velmi dobrý důvod: smartphony a sociální média jsou doslova navrženy tak, aby byly co nejvíce návykové. Studie ukazují souvislost mezi chytrými telefony a vyšší úrovní stresu, úzkostmi a depresemi.

Stejně jako u každé závislosti je prvním krokem přiznat si, že máte problém, abyste jej mohli vyřešit. Než při příštím nudění automaticky sáhnete po telefonu, připomeňte si sílu, kterou má nad vámi, a místo toho se zaneprázdněte něčím jiným.

Příliš mnoho jídla

Pokud se vám zrovna nechce vařit, je příliš snadné jen zvednout telefon a objednat si večeři pouhým stisknutím tlačítka. Jídlo v restauraci má tendenci mít mnohem vyšší hodnoty sodíku, tuku a cukru než domácí recepty. Proč? Je vytvořeno tak, aby bylo co nejchutnější, takže se budete vracet pro další!

Místo toho, aby byly restaurace pravidelnou součástí vašeho jídelního plánu, udělejte z jídla příležitostnou pochoutku a ujistěte se, že vaše spíž je zásobena snadnými a rychlými možnostmi jídla.

Usínání s čočkami v očích

Na konci dne je vyndávání kontaktních čoček z očních bulvy často poslední věcí, na kterou máme chuť. Ale nošení čoček při spaní připravuje oči o kyslík, který potřebují, což zvyšuje riziko infekce a může mít za následek tvorbu přebytečných krevních cév, které mohou způsobit trvalé poškození.

Pokud zjistíte, že pravidelně spíte s čočkami v očích, možná bude chtít prozkoumat různé druhy a najít tak právě ty, které jsou bezpečnější při nošení během spánku.

Zdroje: facty.com, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář