Co lze skutečně udělat pro prevenci mrtvice

Foto: Unsplash

Co lze skutečně udělat pro prevenci mrtvice

Ačkoli se nám někdy může zdát, že naše zdraví není v našich rukou kvůli genetickým poruchám nebo smolným okolnostem, existují způsoby, jak si zachovat dobrý zdravotní stav. Patří mezi ně každodenní režim nebo malé změny našich návyků, které mohou pozitivně ovlivnit naše zdraví velkým způsobem. Pokud jste náchylní k mozkové mrtvici kvůli faktorům, jako je genetika nebo věk, jsou to opatření, která musíte přijmout, abyste si zajistili dlouhý a ničím nerušený život. Zde je několik jednoduchých kroků, kterými můžete mrtvici skutečně předejít.

Snižte krevní tlak
Jedním z hlavních způsobů, jak pomoci snížit riziko mrtvice, je snížení krevního tlaku. Podle doktorky Natalie Rostové, docentky neurologie na Harvard Medical School a zástupkyně ředitele oddělení akutních cévních mozkových příhod v Massachusettské všeobecné nemocnici, "je sledování krevního tlaku, a pokud je zvýšený, jeho léčba, pravděpodobně největší změnou, kterou mohou lidé pro své cévní zdraví udělat." (Strong>). Abyste toho účinně dosáhli, snižte množství soli ve stravě, vyhýbejte se potravinám s vysokým obsahem cholesterolu a jezte hodně ovoce a zeleniny.

Zhubněte
Dalším skvělým způsobem, jak snížit riziko mrtvice bez ohledu na genetiku a věk, je zhubnout. Obezita, stejně jako komplikace s ní spojené (včetně vysokého krevního tlaku a cukrovky), zvyšuje pravděpodobnost výskytu mrtvice. Ideální index tělesné hmotnosti (BMI) je sice 25 nebo méně, ale to pro vás nemusí být reálné. Spolupracujte se svým lékařem na vytvoření osobní strategie snižování hmotnosti.

Cvičení
Ruku v ruce s hubnutím jde cvičení. Cvičení má mnoho výhod pro vaše zdraví, včetně snížení krevního tlaku. Stojí také samo o sobě jako nezávislý prostředek snižující počet mozkových příhod. Cvičením může být cokoli od každodenní procházky po okolí až po intenzivnější a náročnější cvičení. Při cvičení dosáhněte takové úrovně, při které sice těžce dýcháte, ale stále můžete mluvit.

Pijte s mírou
Dalším zdravým návykem, který byste si měli osvojit, pokud chcete snížit riziko mrtvice, je střídmé pití. Podle doktora Rosta "studie ukazují, že pokud si dáte zhruba jednu skleničku denně, může být vaše riziko nižší", zatímco pokud vypijete zhruba dvě skleničky denně, začne se vaše riziko zvyšovat.

Léčte cukrovku
Pokud již trpíte nějakým onemocněním, jako je vysoká hladina cukru v krvi, které vás ohrožuje mrtvicí, je třeba toto onemocnění regulovat. Vysoká hladina cukru v krvi časem poškozuje cévy a zvyšuje pravděpodobnost, že se v nich budou tvořit sraženiny. Dalším stavem, který by se měl udržovat, je fibrilace síní. Fibrilace síní je forma nepravidelného srdečního rytmu, která způsobuje tvorbu sraženin v srdci.

Toto jsou způsoby, jak můžete převzít kontrolu nad svým zdravím, abyste mohli žít dlouhý a spokojený život, jaký chcete. Kromě jejich zavedení do svého životního stylu můžete také provést inventuru příznaků mrtvice. Když se tyto příznaky objeví, bude snazší negovat ničivé dopady, které může mít mrtvice na organismus. Mezi typické příznaky blížící se mrtvice patří např:

  • slabost na jedné straně těla

  • nemoc obličeje

  • neobvyklá a silná bolest hlavy

  • ztráta zraku

  • numbness a brnění

  • nezřetelná chůze

Zdroje:
https://www.health.harvard.edu/womens-health/8-things-you-can-do-to-prevent-a-stroke
.

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář