Odborníci odhalili nejlepší polohy při spánku, abyste se vyhnuli bolestem zad

Foto: Unsplash

Odborníci odhalili nejlepší polohy při spánku, abyste se vyhnuli bolestem zad

Stalo se vám někdy, že jste se ráno probudili svěží a natěšení na nový den, ale uprostřed ranního protažení vás zastavila ostrá bolest v zádech? Ano, všichni jsme to zažili. Bolest zad je v lepším případě nepříjemná, v horším případě vysilující a brání vám v každodenních činnostech.

Bolestmi zad trpí mnoho lidí, nejčastěji však ženy a lidé ve věku 35 až 55 let. Jednou z nejzřetelnějších příčin bolesti zad je nevhodná poloha při spánku. Některé polohy při spánku mohou způsobovat zvýšenou zátěž krku, boků, dolní části zad a dalších oblastí, což přispívá ke vzniku uzlů a křečí, které pociťujete po probuzení.

Jaký je tedy nejlepší způsob, jak se vyhnout probuzení s bolestí? Zde je pět poloh při spánku, které můžete vyzkoušet, abyste snížili riziko bolesti zad.

Na boku s polštářem mezi koleny Při této poloze se pravá nebo levá strana těla dotýká matrace a mezi kolena si položte polštář. Pokud je mezi vaším pasem a matrací mezera, můžete tam přidat ještě jeden malý polštář. Polštář pomáhá udržovat kyčle, pánev a páteř v jedné rovině. Dbejte však na to, abyste každou noc nespali na stejné straně, protože to může vést k problémům, jako je svalová nerovnováha nebo dokonce skolióza.

Na boku v poloze plodu Tato poloha je obzvláště užitečná, pokud máte vyhřezlou ploténku. Začněte na zádech, jemně se přetočte na bok a přitáhněte kolena k hrudníku, pak trup pokrčte směrem ke kolenům. Tím se uvolní prostor mezi obratli páteře a zmírní se bolest způsobená hernií nebo vytlačenou ploténkou.

Na břiše s polštářem pod břichem Samotné spaní na břiše může ve skutečnosti bolesti zad zhoršit kvůli zvýšenému zatížení krku, ale pokud je to nezbytně nutné, může vám pomoci přidání polštáře. Můžete si zkusit dát polštář pod pánev a podbřišek, abyste snížili tlak na záda. Pokud je to nutné, můžete zkusit umístit další polštář také pod hlavu. Tato poloha je vhodná pro osoby s degenerativním onemocněním meziobratlových plotének, protože zmírňuje tlak vyvíjený na prostor mezi vašimi ploténkami.

Na zádech s polštářem pod koleny Pokud jde o zmírnění bolesti zad, je jasné, že polštář je náš nejlepší přítel. Spaní na zádech je skutečně jedním z nejlepších způsobů, jak zmírnit bolesti zad, a přidání polštáře může. Začněte tím, že si lehnete rovně na záda a pod kolena si položíte polštář, přičemž páteř zůstane neutrální. Pokud potřebujete, můžete si pod malou část zad položit malý srolovaný ručník, který vám poskytne dodatečnou oporu. Spánek na zádech způsobí menší zatížení tlakových bodů, protože rovnoměrně rozloží váhu na nejširší plochu těla. A polštář vám pomůže udržet spodní část zad prohnutou.

Na zádech v poloze vleže Tato poloha může být nejvhodnější pro osoby s istmickou spondylolistézou, což je onemocnění bederní páteře, kdy zlomenina istmu způsobuje, že jeden obratel sklouzne přes obratel pod ním. Spánek na zádech v nakloněné poloze vytváří úhel mezi stehny a trupem, což snižuje tlak na páteř. Pokud se tedy potýkáte s bolestmi zad, investice do polohovacího lehátka vám může pomoci!

Ať už si vyberete kteroukoli z těchto poloh, jsou to skvělé způsoby, jak snížit riziko bolesti zad a udržet páteř v rovině. Pokud stále trpíte nadměrnými bolestmi zad, poraďte se se svým lékařem.

Zdroje: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/back-pain/multimedia/sleeping-positions/sls-20076452?s=1 https://www.healthline.com/health/healthy-sleep/best-sleeping-position-for-lower-back-pain#choosing-a-pillow

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář