Ranní rutina: Jak na ni?

Foto: Freepik

Ranní rutina: Jak na ni?

Čím dál častěji na nás vyskakují lákavé nadpisy a zaručené tipy na „Produktivní ráno, základ dne“. Člověk by měl vyskočit z postele nejpozději v 6 hodin, přečíst 3 kapitoly motivační knihy, uvařit vydatnou snídani, zacvičit si a ještě stihnout vypravit děti do školy. Návyky, které si budujeme, ovlivňují náš život. Ne vždy se nám ale daří být produktivní a zároveň splnit všechny ranní povinnosti. Jak tedy na to?

 

Základní body

Určitě se shodneme, že existují věci, které dělá ráno většina lidí. Kupříkladu stlaní postele. Ano, zdánlivě obyčejná činnost, která ale dokáže významně ovlivnit naše ráno. S urovnáním lůžka se pomyslně uspořádají i rozlétané myšlenky v hlavě a všechno začne mít svůj řád. Samozřejmě je to pouze začátek a výsledky neuvidíte hned, ale každá stavba se přeci musí budovat od základů.

 

Ráno začíná večer předem

Usínání ve stejný čas každý den zní možná děsivě, ale je to nejlepší zbraň proti únavě a špatné náladě. Ani deset hrnků kávy Vám totiž nepomůže tolik, jako kvalitní spánek, díky kterému se člověk probudí opravdu odpočatý. Pamatujte tedy na fakt, že večerní rutina ovlivní i tu ranní!

Není nic horšího, než vstát brzy, ale s nabytým časem stejně nic neudělat. Pro úspěšné ráno je nezbytné mít důkladný plán. Na seznam věcí patří vše, co máte v plánu udělat. Nepište si však pouze povinnosti, ale také aktivity, na které se těšíte. Tím může být například příprava lahodné kávy, poslouchání oblíbené hudby nebo čtení knížky. Právě plánováním i příjemných věcí si mozek zařadí ráno a vstávání mezi pozitivní věci a vše půjde mnohem snáz.

Jak řekl sám Antoine de Saint-Exupéry: „Cíl bez plánu je pouze přání.“

 

Dopřejte si čas

Mylná představa nám nalhává fakt, že potřebujeme vše hned. Avšak některé věci přímo vyžadují náš čas a trpělivost. Jestliže jste dosud měli spánkový režim rozházený a bez řádu, nemůžete očekávat bleskurychlé změny. Budík proto nejprve posuňte o 15 minut dříve a až s tímto nastavením nebudete mít problém, přidejte další čtvrt hodinu. Radikální změny vedou totiž jen k větší únavě a Váš problém nevyřeší. Samozřejmě je nutné pozměnit i čas usínání, aby spánek trval alespoň osm hodin. Někdy na sebe výsledky nechají déle čekat, ale o to lepší je výsledek. Důležité je, se pořád posouvat dál a zkoušet nové věci. Jedině tak člověk roste.

 

Pohyb

Nemusíte po ránu hodinu běhat nebo cvičit, bohatě postačí i obyčejné protažení a hned se budete cítit lépe. Především pokud máte sedavé zaměstnání, je ranní strečink opravdu důležitý a předejdete tak bolestem zad nebo šíje.

Posloucháním svého těla poznáte, jestli Vám ráno vyhovuje krátký workout, běh, pilates nebo procházka. Do ničeho se nenuťte a pohyb se stane přirozenou součástí Vašeho rána.

 

Ranní rutina slavných? Aneb které věci rozhodně nevynechat

I když je jejich program nabitý a dny dlouhé, stejně si udělají čas sami na sebe. Pojďme se inspirovat u známých osobností!

Steve Jobs se sám sebe každé ráno zeptal: „Kdyby tohle byl poslední den mého života, chtěl bych dělat to, co se dnes chystám dělat?"

Oprah Winfrey po probuzení hodinu cvičí a poté medituje.

Tanečnice Juliane Hough si sama pro sebe jmenuje 5 věcí, za které je vděčná.

Mark Twain se ze všeho nejdřív soustředí na těžké úkoly. Zbytek povinností pak už jen plyne.

Tim Ferris se řídí motem: ovládni ráno, ovládneš celý den.

 

Tipy pro vás:

·       Sociální sítě počkají. Neberte mobil do ruky hned po probuzení

·       Vypijte dostatečné množství tekutin

·       Poslechněte si oblíbený podcast

·       Zajděte si na brzkou procházku

·       Zkuste pozorovat ještě neprobuzenou přírodu a užívat si ticha

·       Zacvičte si s přáteli

·       Přečtěte si pár stránek rozvojové knihy a přemýšlejte o nových informacích

 

 

Každý z nás je jiný a proto se i naše rutiny a rituály budou odlišovat. A to je naprosto v pořádku! Je skvělé čerpat inspiraci u ostatních, ale jen vy sami víte, co může fungovat právě pro Vás. Důležité je, mimo jiné, být konzistentní a u změn vydržet. Budete potřebovat trochu snahy a pevné vůle, ale stojí to za to!

Zdroje: lifehack.org, freepik.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář