Výhody každodenního sledování nálady

Foto: Unsplash

Výhody každodenního sledování nálady

Jak se dnes cítíte? Ne, opravdu. Ptám se zcela vážně.Můžete odpovědět pravdivě (to je asi nepravděpodobné), nebo mi říct klasické "fajn, díky". Bez ohledu na to tě nebudu nutit odpovídat... zatím. Řeknu vám však, jak se dnes cítím: "Dobře." Stejně jako emoji s rovnou tváří nebo ještě lépe s obráceným smajlíkem.

Denně sleduji svou náladu, nejprve pomocí aplikace a poté pomocí starého dobrého papíru a tužky. I když bych neřekla, že jsem díky této zkušenosti celkově šťastnější člověk (všichni máme špatné dny), myslím, že mi to umožnilo přehodnotit, jak se vypořádávám se svými emocemi a proč se v určitých situacích cítím tak, jak se cítím.

Mimo mé osobní zkušenosti výzkum zjistil, že sledování nálady může "zvýšit povědomí lidí o jejich emoční pohodě a proaktivní seberegulaci".

I když bych neřekla, že jsem díky této zkušenosti celkově šťastnější člověk (všichni máme špatné dny), myslím, že mi to umožnilo přehodnotit, jak se vypořádávám se svými emocemi a proč se v určitých situacích cítím tak, jak se cítím.

Podle studie má udržování pozitivní nálady celou řadu skvělých vedlejších účinků, například zlepšuje kardiovaskulární, hormonální a imunitní funkce, podporuje lepší spánek a cvičení a podporuje otevřené myšlení a efektivní řešení problémů.

Pokud jde o sledování nálady, je klíčové zjistit, proč se cítíte právě tak, jak se cítíte. Nejsem žádný vědec, ale rád bych si myslel, že čím lépe se vám podaří zachytit věci, kvůli kterým se cítíte "špatně", dříve, než mají šanci vás ovlivnit, tím více "dobra" může být. A z toho pak bude pramenit výše zmíněné kouzlo. Je třeba říci, že toto cvičení není specificky určeno k léčení úzkosti nebo deprese, ale spíše jako něco, co vám může pomoci uvědomit si, jak se každý den cítíte a co může být příčinou těchto pocitů.

Zde jsou některé z osobních výhod, které jsem objevil, pokud jde o každodenní sledování nálady. Čtěte dále a pak se sami sebe po pravdě zeptejte, jak jste na tom vy. Ve své vlastní praxi jsem zjistila, že nejraději sleduji svou náladu v pravidelném deníku - rychlé zhodnocení mých pocitů s použitím co nejvíce velkých slov spojených s trochou zamyšlení nad tím, co mě vedlo k tomu, že se tak cítím - ale každý si může najít postup, který mu vyhovuje. Několik tipů, jak začít sledovat náladu, najdete zde. Analýza emotikonů není nutná, ale velmi se doporučuje.

I když jsem velkým zastáncem deníku vděčnosti, sledování nálady je fajn, protože... někdy se necítíte být pozitivní! Kromě hořké upřímnosti od vás sledování nálady nic neočekává. Pokud se cítíte naštvaní, můžete to tak nechat - žádné nucené pozitivní obraty nejsou nutné.

Pokud se chcete hlouběji zabývat tím, co vás rozčiluje, je to také povoleno (a doporučeno). Neexistují žádná pevně daná pravidla ani špatné odpovědi.

Vyzkoušel jsem mnoho aplikací pro sledování nálady. Podle mého názoru jsou nejlepší ty, které vás (pokud se rozhodnete zapojit) trochu popostrčí a zeptají se, co vedlo k vašemu hlášenému nadšení nebo nonšalanci. Dají vám několik snadných odpovědí, abyste nemuseli příliš přemýšlet - cvičení, přátelé, práce atd. a pak vás požádají, abyste se zamysleli nad tím, jak můžete stejnou situaci řešit v budoucnu.

Připomíná mi to psaní deníku, když jsem byl malý. "Jsem naštvaná na mámu, protože mi nedovolila dostat melír." atd. atd. Často je proč stejně důležité jako co. Ve skutečnosti se zlobíš, protože ti chybí samostatnost a nevypadáš jako Lizzie McGuire, moje malá já. Tvé emoce jsou oprávněné, ale není to máminou vinou.

Pomocí sledování nálad můžete identifikovat své osobní emoční spouštěče a využít je ve svůj prospěch. Pokud si všimnete, že máte špatnou náladu zejména ve středu, zamyslete se nad tím, proč tomu tak je. Konkrétní týdenní pracovní schůzka? Jediný večer v týdnu, kdy se nemáte na co dívat? Identifikujte problém a předem naplánujte způsob, jak náladu změnit.

Pro mě je útěchou vědomí, že je mi otevřeno mnoho emocí. Nemusíte se cítit "dobře" nebo "špatně". Můžete se cítit od obojího trochu, přičemž máte k dispozici i specifičtější možnosti, jako je spokojenost, bezstarostnost, bujnost, mrzutost, nesouhlas a vztek.

Je produktivnější říct příteli "cítím se trochu sklíčeně kvůli svému současnému pracovnímu vytížení", když se zeptá, co se děje, než říct "nic" a doufat, že bude vědět, jak vám pomoci. Pravděpodobně. Pořád se to učím.

Zdroje: witanddelight.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář