Výzkum odhalil 5 potravin, které udržují váš mozek zdravý

Foto: Unsplash

Výzkum odhalil 5 potravin, které udržují váš mozek zdravý

Zdravý mozek dělá zdravé tělo, že? Na základě výzkumu Harvardské lékařské fakulty jsou nejlepší potraviny pro váš mozek ve skutečnosti ty, které zlepšují zdraví cév a srdce. Pokud nyní podniknete kroky ke zlepšení svého stravování, může to později znamenat zdravější mozek - a může to snížit riziko Alzheimerovy choroby, rakoviny mozku nebo jiných onemocnění. Výměna steaku za zdravého lososa je příkladem toho, jak snadné může být učinit lepší rozhodnutí pro zdraví vašeho mozku. Zde je několik potravin, které můžete konzumovat pro zlepšení zdraví mozku.

Jíst vlašské ořechy
Studie Kalifornské univerzity v Los Angeles nedávno zjistila, že konzumace vlašských ořechů souvisí s lepšími výsledky v testech. Stejně jako ostatní ořechy mají vlašské ořechy vysoký obsah omega-3 mastných kyselin, konkrétně ALA, u kterých bylo zjištěno, že snižují krevní tlak a chrání tepny. Kromě toho mají vlašské ořechy vysoký obsah vitaminu E, který tím, že chrání buňky před poškozením volnými radikály, může snížit rychlost poklesu kognitivních schopností.

Zkuste lososa
Tučné ryby jsou bohaté na omega-3, což jsou dobré tuky, které vaše tělo potřebuje pro zdravé srdce a mozek. Bylo prokázáno, že omega-3, které se nacházejí také ve lněném semínku a avokádu, snižují hladinu beta-amyloidu v krvi, což je bílkovina spojená s krevními sraženinami spojenými s Alzheimerovou chorobou. I když příliš mnoho ryb může představovat riziko v podobě hrozby otravy rtutí, zařazení ryb do jídelníčku dvakrát až třikrát týdně by vám mohlo poskytnout omega-3, které vaše tělo potřebuje, aby zůstalo zdravé.

Předejte borůvkám
Bobule jsou plné spousty zdraví prospěšných vitamínů, antioxidantů a flavonoidů neboli rostlinných barviv, u kterých bylo prokázáno, že zlepšují paměť. Protože flavonoidy souvisejí s barvou, tmavší bobuloviny, jako jsou ostružiny a borůvky, obsahují koncentrovanější množství tohoto barviva. Zejména borůvky jsou také plné antokyanů, které jsou oceňovány pro své bohaté antioxidační a protizánětlivé vlastnosti.

Zajděte si na zelenou
Zelená listová zelenina je plná mnoha vitaminů, které zlepšují zdraví mozku. Potraviny jako špenát, kapusta, zelená kapusta a brokolice obsahují vysoké množství kyseliny listové, beta-karotenu, luteinu a vitaminu K, které podporují funkci mozku a mohou pomáhat chránit před zhoršováním paměti. Zkuste do oběda zařadit špenátový salát a snadno tak podpoříte zdraví svého mozku.

Nezapomínejte na kávu
Ačkoli se kofeinu dostává špatné pověsti, každý piják ranní kávy ví, že zlepšuje koncentraci a soustředění. Nyní je toto tvrzení podloženo vědeckými poznatky. Na základě studie z časopisu The Journal of Nutrition z roku 2014 bylo skutečně zjištěno, že pijáci kávy a čaje mají lepší mentální funkce a vybavování si obrázků než uživatelé kávy bez kofeinu. Káva a čaj jsou také bohaté na antioxidanty, které čistí organismus od škodlivých toxinů, jako jsou volné radikály, které urychlují proces stárnutí.

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář