Výzkum odhalil aminokyselinu, která vám pomůže dobře se vyspat

Foto: Unsplash

Výzkum odhalil aminokyselinu, která vám pomůže dobře se vyspat

Dosažení nedosažitelného úspěchu v podobě dobrého spánku je samo o sobě obohacující. Tento vzácný luxus je nezbytný pro naše přežití. Průzkum získaný Národní spánkovou nadací (The National Sleep Foundation) z roku 1999 ukazuje, že více než 50 % Američanů má alespoň několik dní v týdnu problémy spojené se spánkem.

Ve snaze vyhnout se lékům pro značnou léčbu se uplatňuje holističtější přístup, který zahrnuje příjem aminokyseliny, označované jako glycin. Tato aminokyselina se vyskytuje přirozeně a podle internetových stránek Holistic Primary Care je možností pro jedince, kteří jsou náchylní k chůzi během náměsíčnosti. Pomáhá také předcházet fragmentaci spánku, a to bez jakýchkoli sedativních účinků. To je způsobeno snížením tělesné teploty, což umožňuje tělu strávit delší dobu hlubokým pomalovlnným spánkem.

Podle webových stránek The Sleep Doctor se uvádějí následující výhody glycinu, které umožňují potenciální působení na podporu spánku.

Přínosy glycinu pro spánek
Glycin má vlastnosti, které vám mohou pomoci s klidnějším spánkem. Zde je několik způsobů, jak vám glycin pomáhá lépe spát:

  • Pomáhá vám rychleji usnout
  • Zvyšuje efektivitu spánku
  • Snižuje příznaky nespavosti
  • Zlepšuje kvalitu spánku a podporuje klidnější spánek

Glycin pomáhá snižovat tělesnou teplotu
Zvyšuje průtok krve končetinami, čímž snižuje teplotu tělesného jádra. Když tělesná teplota neustále kolísá, ovlivňuje to cykly spánku a bdění jedince. Pokles tělesné teploty je progresí k hlubokému spánku. Užíváním tohoto doplňku stravy stráví vaše tělo více času ve spánku REM, uvádí webové stránky Cleveland Clinic. To umožňuje správný odpočinek mozku a těla.

Glycin zvyšuje hladinu serotoninu
Serotonin je nutný k tvorbě spánkového hormonu melatoninu a jeho zvýšení snižuje příznaky nespavosti a zlepšuje kvalitu spánku. Po delším období narušeného a neklidného spánku pomáhá glycin člověku odrazit se zpět ke zdravým, hlubokým spánkovým cyklům.

Zlepšení kognitivních funkcí a paměti
Doplněk glycinu pomáhá lidem dosahovat vyšších výsledků v testech denního poznávání. Ukazuje se také, že zlepšuje paměť i pozornost u mladých dospělých. Aktivně se zkoumá, zda je glycin účinný pro jedince, kteří trpí neurodegenerativními poruchami.

Kardiovaskulární zdraví:
Glycin udržuje pod kontrolou záněty, čímž poskytuje ochranu naší kardiovaskulární funkci a zdraví. Vyšší hladina glycinu pomáhá chránit před vysokým krevním tlakem, což může bojovat proti jeho negativním účinkům na spánek.

Doporučené dávkování
Na webových stránkách The Sleep Doctor je uvedeno následující dávkování, pokud zvažujete užívání tohoto doplňku stravy pro zlepšení spánku:

  • Pro spánek: Ve vědeckých studiích bylo k podpoře spánku účinně použito rozmezí 3-5 gramů glycinu užívaného perorálně před spaním.
  • Na hladinu cukru v krvi: Rozmezí 3-5 gramů glycinu užívaného perorálně při jídle bylo ve vědeckých studiích účinně použito ke snížení hladiny cukru v krvi.

Před pokusem o užívání uvedeného doplňku se poraďte se svým lékařem. Ověřte si, že dávkování je vhodné pro vaše tělesné míry a zdravotní stav.

Zdroje:
https://www.holisticprimarycare.net/topics/topics-o-z/vitamins-a-supplements/1249-a-new-approach-to-promoting-healthy-sleep-.html
https://thesleepdoctor.com/2018/07/23/understanding-glycine/

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

1 Komentářů

icubeevuyezav

icubeevuyezav

před 3 měsíce

http://slkjfdf.net/ - Ewtayawuc <a href="http://slkjfdf.net/">Oriducaso</a> tic.qvta.facts.cz.cpg.ec http://slkjfdf.net/

Reply

Napište komentář